2021eko azaroak 17

Fermín Sagüesek (Tokiko Artista) Aranetxea eta Gazteriaren programazio berria diseinatu eta ilustratu du

Foto noticia

ARAR herriko artista gazteak sustatzeko, ezagutzen emateko eta laguntzeko programaren barruan, Aranguren Ibarreko Gazteria arlotik gure argitalpenak ilustratzen eta diseinatzen hasi ginen, gure udalerrian dugun tokiko artisten harrobi handiaren lanekin.

Gure webgunean kontsulta daitekeen azaroko eta abenduko jarduera, ikastaro eta tailerren programazioan Fermín Sagües diseinuan eta ilustrazioan aritzen den Mutiloako gazte batek egindako ilustrazioak ikus daitezke.

Ferminek Arte Grafikoetako Lanbide Heziketa bat ikasi zuen Iruñean. Orduan hasi zen konturatzen diseinuaren mundua gustatzen zitzaiola. Arte Grafikoen munduan diseinu-prozesua izan zen gehien gustatu zitzaiona, eta, beraz, Lanbide Heziketa amaitu ondoren Logroñorako bidea hartu zuen Diseinu Grafikoko karrera bat ikasteko. Lau urte eman zituen han, eta, horien barruan, bi erasmus egin zituen: Holandara eta Portugalera. Bere esanetan, bi patuek aberastasun handia eman zioten maila artistikoan. Karrera amaitzean Diario de Noticias egunkarian eta proiektu batean aritu zen Mikel Urmenteta Kukuxumuxuko diseinatzailearekin. Beste lan batzuen ondoren, autonomo egitea erabaki zuen. Aro berri honetan Aranguren Ibarrean lan egiteko aukera sortu zitzaion, Aranguren Telebistan hain zuzen ere. Aldi berean, liburuak maketatzen zituen, kontzertu eta ekitaldietarako posterrak diseinatzen, etab.

Aurrerago, ARAR proiektu berria iritsi zen. Aranetxearen atzealdean dagoen horma-irudi moduko graffiti bat egiten hasi zen, eta Udako Graellsia proiektuan parte hartu zuen, programako tximeletetako bat ilustratuz. Hortik sortu zen Gazteria Zerbitzuaren programazio digital berriaren liburuxka diseinatu, maketatu eta ilustratzeko aukera.

Programaren sormen prozesuari dagokionez, hizkuntzen, euskararen eta gaztelaniaren arabera banatzea gustatzen zitzaion. Gazte-kutsua eman nahi izan zion, are gehiago kontuan hartuta gazte-programazioa dela, eta joko-aretoetako makina klasikoei erreparatu zien. Aparatua azalean ilustratu zuen, liburuxka irekitzean makina piztea eta pantailatik pasatzea bezala izan zedin. Makinaren jokoak programazioko jardueren eta ekitaldien antzekoak dira. Liburuxka ilustrazio txikiekin apaindu zuen, eskaintzen diren jardueren harira; esate baterako, Mutilhuertari dagokion espazioa loredun banku batez lagunduta doa. Diseinuaren ideia nagusia makinan sartu eta jolasteko hainbat jolas izatea da.

Fermín Sagües artistarekin harremanetan jar zaitezkete ferchusagu@gmail.com posta elektronikoaren bidez.

Aranguren Ibarreko gazteriatik diseinatzaile, ilustratzaile, muralista edo arte grafikoetan aritzen den pertsona oro animatzen dugu, juventud@aranguren.es harremanetan jartzera, elkarrekin lanak egiteko eta Aranguren Ibarreko herritar guztiei bertako talentua ezagutarazteko.

Volver arriba